11 jul 2014

Dag 5: Holzgau-Stanzach

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het gevoel van dagen een beetje kwijt ben. Net even gekeken welke dag het nou is en het blijkt vrijdag te zijn. 

Vandaag zijn we de dag begonnen in Holzgau. In dit dorp bevind zich de langste voetgangershangbrug van Oostenrijk. Als je deze wilt zien moet je even doorscrollen naar beneden. Anders zul je even moeten wachten tot ik m'n verhaal heb afgemaakt. Vanochtend begonnen we met het lopen door een kloof, onder de hangbrug door, naar boven richting de Simms waterval. Nu eerst de foto's daarvan.








    SELFIE!!!

Na dit gelopen te hebben wilden we eerst naar de kabelbaan (waar ik gisteren een foto van op de blog had gezet). Na een paar uur door het bos vooral omhoog en een beetje omlaag gelopen te hebben, kwamen we eindelijk bij de kabelbaan aan. Hij bleek wegens het slechte weer gesloten te zijn....

Na wat gegeten te hebben bij het restaurantje hebben we de bus terug naar Holzgau genomen en zijn vervolgens naar de hangbrug gelopen. Maar onderweg gebeurde er nog iets bijzonders: De zon scheen! 


We konden het eigenlijk zelf niet geloven, maar het was echt waar. Uiteraard was het maar voor even.



Maargoed, de hangbrug dus. 110 meter hoog en 200 meter lang.







Na de hangbrug terug naar Holzgau en met de auto naar Stanzach, waar we nu dus zitten. Voor morgen weet ik nog niet wat we gaan doen, maar dat zien we dan wel weer. 

Voor nu zeg ik welterusten en Stay Tuned! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

laat gerust een reactie achter / please leave a reply when you feel like it